Przepisy bankowe są zawiłe i skomplikowane, dlatego warto skorzystać z usług doświadczonego prawnika specjalizującego się w kredytach bankowych. Kancelaria prawna G. Kowalski, zlokalizowana przy ul. Łokietka 18 w Legnicy, oferuje kompleksową obsługę prawną w zakresie kredytów konsumenckich. Radca Prawny Grzegorz Kowalski specjalizuje się w sprawach związanych z kredytami bankowymi, posiada bogate doświadczenie i wiedzę prawniczą. Dzięki profesjonalnej pomocy można uniknąć pułapek i niejasności wynikających z podpisywania umów kredytowych. Kancelaria prawna zapewnia również gwarancję jakości usług oraz kompleksowe wsparcie prawnika w sporach z bankami i parabankami.

Obsługa prawna kredytów konsumenckich

Moja Kancelaria od wielu lat skutecznie pomaga osobom fizycznym posiadającym kredyt konsumencki, w sporach z bankami i parabankami.

Rosnące potrzeby konsumpcyjne gospodarstw domowych zmuszają niejednokrotnie do wspierania finansów poprzez zawieranie umów o kredyt konsumencki. Kredyty te udzielane są zarówno przez banki jak i parabanki. Praktycznie nikt nie weryfikuje zapisów umowy o kredyt konsumencki przed zawarciem takiej umowy, ciesząc się jedynie z faktu udzielenia kredytu i uzyskania środków finansowych. Okazuje się jednak, że nie zawsze działania podmiotu udzielającego kredytu konsumenckiego są prawidłowe. Każdorazowo kredyt konsumencki podlega regulacjom prawnym przewidzianym w ustawie o kredyt konsumencki. Przepisy te regulują całość kwestii udzielenia kredytu konsumenckiego a w szczególności obowiązki banku lub parabanku. Przepisy mają za zadanie chronić konsumentów przed negatywnymi praktykami ze strony podmiotów udzielających kredyt konsumencki.

Ze swojej praktyki wiem, że problemów, jakie występują, na gruncie kredytu konsumenckiego jest wiele. Większość oczywiście wywołuje negatywne konsekwencje w finansach osoby zaciągającej kredyt konsumencki.

Kredyt został spłacony przed terminem.

Do jednej z podstawowych kwestii należy sytuacja, gdy kredyt został spłacony przed terminem, na jaki umowa została zawarta. Konsument ma prawo w każdym czasie do spłaty całości lub części kredytu przed terminem określonym w umowie. W przypadku spłaty całości kredytu przed terminem określonym w umowie całkowity koszt kredytu ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, chociażby konsument poniósł je przed tą spłatą. Kredytodawca jest zobowiązany do rozliczenia z konsumentem kredytu w terminie 14 dni od dnia dokonania wcześniejszej spłaty kredytu w całości. Powyższe oznacza, że np. prowizja naliczona przez kredytodawcę w dacie udzielania kredytu a obejmująca cały okres kredytowania winna podlegać proporcjonalnemu zwrotowi za okres, o jaki został skrócony kredyt poprzez wcześniejszą spłatę. Kredytodawcy rzadko zwracają samodzielnie wskazane wyżej koszty. Konieczne zwykle staje się, pozwanie kredytodawcy co warto zlecić doświadczonemu prawnikowi.

Niezastosowanie się kredytodawcy do obowiązków szczegółowo uregulowanych w przepisach ustawy.

Następną kwestią w przypadku kredytów konsumenckich jest niezastosowanie się przez kredytodawcę do obowiązków szczegółowo uregulowanych w przepisach ustawy o kredyt konsumencki. W przypadku niektórych z naruszeń ustawodawca przewidział możliwość skorzystania z tzw. sankcji kredytu darmowego. Oznacza to, że kredytobiorca po złożeniu stosownego oświadczenia może w przypadkach przewidzianych w ustawie zwrócić kredyt bez odsetek i innych kosztów kredytu należnych kredytodawcy. Oznacza to w dużym uproszczeniu, że spłacie przez kredytobiorcę podlegać będzie kwota faktycznie wypłacona przez kredytodawcę, ale bez odsetek i pozostałych kosztów kredytu.

We wszystkich przypadkach zaciągnięcia kredytu konsumenckiego zachęcam do kontaktu z Kancelarią celem przeanalizowania zapisów umowy i dalszych możliwości prawnych. Kompleksowo pomagam klientom na etapie przedsądowym oraz w toku postępowania sądowego reprezentując klienta jako profesjonalny pełnomocnik. Pomagam wyliczyć należne roszczenia od kredytodawcy oraz dochodzić środków należnych na rzecz Klienta.